24 години Ле Мана»: на бензині нині далеко не заїдеш!

Нагадаємо, що з цього року в Ле Мане діє абсолютно новий технічний регламент, який обмежує робочий об’єм турбодизелів з 5,5 до 3,7 л, бензинових атмосферних до 3,5 л, а турбованих – до 2,0 л. Щоправда з деякими застереженнями» у гонці можуть брати участь прототипи зі старими агрегатами. Причому якщо спочатку йшлося про те, що їх «душитимуть» рестрикторами і довешивать баласти, то після перших гонок, що передують добового марафону, їм навпаки далися потурання у вигляді збільшення діаметра рестрикторов і зняття раніше планувалися баластів. Але навіть при всіх цих заходах, нові машини з «малолітражними» дизельними моторами проносилися на прямих повз своїх однокласників по LMP1, як ніби вони з різних категорій!

Додатково в гонці змінилися умови дозаправки. Діаметр заправного штуцера для дизпалива зменшили на 3 мм, одночасно збільшивши його на 10 мм (!) для бензину. Передбачалося, що різниця в часі, проведеного на дозаправку, допоможе до кінця гонки компенсувати недостачу швидкості на трасі для бензинових прототипів. Куди там! По закінченню третини дистанції, і стара Pescarolo з 5,5 літровим атмосферним двигуном Judd, і Lola з новим 2,0-літровим турбомотором Toyota, поступалися «дизелів» 3 кола!

За дві години до фінішу гонки Еммануель Коллард вщент розбив «Піску» №16, яка йшла на 5-му місці в «абсолюті». У підсумку кращим бензиновим прототипом стала єдина вціліла Lola Rebellion Racing під №12 з двигуном Toyota. Вона поступилася краще дизелю 17 кіл, які показали, що зміна діаметра заправного штуцера шланга були не більш ніж ілюзією…

Більш того, який рік вперте небажання організаторів гонки розвести бензинові і дизельні машини в різні групи, просто «винищує» учасників. Не всі в змозі вкладати десятки, а то й сотні мільйонів доларів на підготовку техніки!

По закінченню гонки 24 години Ле Мана деякі виробники в відкриту звернулися до організаторів з вимогою виправити технічний регламент. Причому, про своє бажання повернутися у Ле Ман в якості моторостроителей або цілих команд заявили відразу кілька японських виробників!

Фото Євгена Сокура

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *