Компанії Bosch 125 років. Звіт про успіхи і план на майбутнє: електромобілі та безаварійне водіння!

В цьому році німецької компанії Bosch виповнюється 125 років. З цього приводу 9 червня 2011 на своєму закритому від сторонніх очей полігоні Боксберг під Франкфуртом компанія провела 60-ю міжнародну автомобільну прес-конференцію. Перші особи компанії розповіли, а пізніше і показали журналістам з 35 країн свої новинки.

 

Якщо коротко, то компанія Bosch демонструє сильний зростання своїх продажів; майже готові до серійного виробництва електромобілі; у найближчі 10 років електромобілі та гібриди практично наздоженуть ДВС; традиційні двигуни стануть на 30% економічніше; нові ABS і ESP 9-го покоління стали не тільки дуже компанктными, але і доступними за ціною навіть для бюджетних автомобілів і мотоциклів.

 

 

Компанію Bosch ми всі чудово знаємо завдяки її чудовим електроінструментів, холодильників, кавоварки та іншої побутової техніки. Однак найбільший обсяг обороту компанії традиційно складають автомобільні системи і елементи таких систем. Компанії належить значна кількість інновацій в галузі виробництва обладнання для автомобілів:

1897 р. — пристрій запалювання від магнето для автомобільних двигунів

1902 р. — свічка запалювання

1913 р. — автомобільна система освітлення Bosch-Licht, що складається з фар, генератора і реле-регулятора

1921 р. — клаксон

1922 р. — батарея

1927 р. — дизельний ТНВД , форсунки

1930 р. — паливний фільтр

1932 р. — автомобільне радіо (Blaupunkt)

1957 р. — фари ближнього та дальнього світла, стоянкові і паркувальні ліхтарі і сигнали повороту в складі єдиної системи

1978 р. — початок випуску антиблокувальної системи ABS

1979 р. — система Motronic (комбінація системи бензинового упорскування L-Jetronic та електронного запалювання)

1995 р. — початок випуску програми електронної стабілізації ESP®

2003 р. — система Common Rail для легкових автомобілів третього покоління (з п’єзоінжекторами).

 

Продукція компанії прихована від нас під капотами автомобілів відомих марок, тим не менше, переважна більшість автомобілів оснащено системами саме виробництва компанії Bosch. Навіть російський ВАЗ в останні роки оснащує свої новинки системами ABS від Bosch. За словами представників Bosch український АвтоЗАЗ теж один час виявляв боязкий інтерес до систем безпеки, але в останні роки в гонитві за здешевленням своїх автомобілів поки відклав це на майбутнє.

 

Bosch росте навіть у кризу

У 2011 році обсяг продажів компанії Bosch тільки в сфері автомобільних технологій перевищить 30 млрд євро! Важливу роль в цьому зіграли стрімко зростаючі ринки країн Азіатсько-Тихоокеанського регіону. Кількість співробітників напряму «Автомобільні технології» Bosch в цьому році збільшиться з 167 тис. до 177 тис. осіб, а на наукові дослідження і розробки буде витрачено близько 3,2 млрд євро.

 

«Ми плануємо вкласти кошти у розробки по цілому ряду напрямків, — підкреслив д-р Бор (Bernd Bohr), президент напряму «Автомобільні технології» Групи Bosch, — ми хочемо не тільки запропонувати рішення для найближчого і віддаленого майбутнього, але вже сьогодні зробити автомобіль ще більш екологічно чистим і безпечним для життя, більш економічним і комфортним». Іншими словами, це означає скорочення споживання палива дизельними і бензиновими двигунами як мінімум на 30%. «Технології, які підвищують економічність, дуже популярні на ринку, — заявив д-р Бор. — Ось чому до 2015 р. Bosch очікує щорічного зростання показників продажу наших акумуляторних систем подачі дизельного палива на 10%». Він підкреслив, що постачальник автомобільних технологій і компонентів сподівається потроїти продажі бензинових систем прямого вприскування до 2013 р. В комбінації з турбокомпресорами вони дозволять невеликим двигунів розвивати ту ж потужність при меншому споживанні палива. Іншим прикладом є система старт-стоп, яка скорочує споживання палива більш ніж на 4%. За його словами, Bosch продасть в цьому році близько 2,6 млн одиниць системи. «Ми вживаємо низку заходів для того, щоб зробити транспортні засоби максимально ефективними», — підсумував д-р Бор.

  

Майбутнє однозначно за електромобілями!

Bosch є одним зі світових лідерів в області створення електромобілів. Бор впевнений, що незалежно від підвищення ефективності бензинових і дизельних двигунів майбутнє належить електромобілям.

 

При цьому він поставив риторичне запитання: «А коли настане це майбутнє?» На його думку, з-за високої вартості акумуляторів і обмеженого діапазону пересування перехід на електромобілі відбудеться протягом не менше 10 років.

Однак питання полягає не тільки у виборі між двигунами внутрішнього згоряння і електричними приводами. «Для недалекого майбутнього, — вважає Бор, — оптимальним рішенням можуть стати гібридні моделі: відносно невеликий за розміром і енергоємний акумулятор, який можна зарядити від розетки, для пересування по місту в поєднанні з бензиновим або дизельним двигуном для дальніх поїздок. Однак комбінація такого роду вимагає від розробників широких і структурованих системних знань — а це одна з сильних сторін Bosch в ключових для нас областях розробки технологій трансмісії і ходової частини».

Компанія Bosch виробляє як силову електроніку і напівпровідники, так і електродвигуни. Зокрема, в кінці 2010 р. компанія LiMotive, спільне підприємство Bosch і Samsung SDI, почала виробництво літій-іонних батарей.

До кінця 2013 р. буде запущено в серійне виробництво близько 20 проектів на авторинках 12 країн. Bosch щорічно направляє 400 млн євро на електрифікацію трансмісії. Для швидкого повернення цих витрат з допомогою економії від масштабу виробництва в компанії вітають різні спільні проекти. Прикладом може служити спільне підприємство з розробки, виробництва та продажу двигунів для електромобілів, яке Bosch планує створити з Daimler.

Результати своїх успіхів у розробках електромобілів в Bosch продемонстрували практично серійними VW Golf і Audi A5. Вірніше, зовні це дійсно автомобілі цих марок і моделей, але начинка повністю інша.

 

  

 

Відчуття від керування таким автомобілів і комфорт не поступаються звичайним автомобілям, ось тільки непривично повна відсутність звуку двигуна.

Дивіться самі. Спочатку electro-Golf: інструктор робить невеликий огляд характеристик автомобіля і відповідає на виникаючі питання.

 

 
 

 
Особливий захват у любителів спортивних автомобілів викликала виключно електрична Audi A5. Найцікавіша особливість цього концептуального електромобіля – наявність режиму Ferrari. Зрозуміло, що поки це робоча назва у інженерів
 

 
 

 
 
Також журналісти мали можливість перевірити як працюють электровелики:

 

Це звичайні велосипеди, обладнані електродвигуном і батареєю. Вибираєш режим – від спокійного «туристичний» до екстремального «спорт» – і двигун відповідним чином посилює легке обертання педалей.

 

Системи безпеки

ABS/ESP®

Які системи безпеки автомобіля ми знаємо? Не мучтеся, ось показовий результат опитування:
 
 
 
На щастя, ремені безпеки обов’язкові вже майже у всіх країнах і дозволяють знизити тяжкість травм при аваріях. Активні системи безпеки автомобіля не просто знижують тяжкість аварій – вони здатні навіть запобігати зіткнення автомобілів на дорогах.
 
Розвиток Антиблокувальної Системи Гальм ABS, Програми Електронної Стабілізації ESP®, їх інтеграція з різними датчиками для реалізації додаткових функцій дозволяють скорочувати кількість ДТП і забезпечувати безпеку дорожнього руху. Над рішенням задачі зниження аварій сьогодні зайняті уряди провідних країн світу. І результати не змушують себе чекати – на тлі зростання продажів автомобілів аварійність в розвинених країнах з кожним роком знижується.
 
На сьогодні вже 76% автомобілів у світі оснащені ABS і 41% мають ESP. Але по країнах ця статистика дуже різна. На жаль, Україна поки навіть немає на цій карті світу.
 
 
 
 
Багато країн законодавчо зобов’язують виробників і продавців автомобілів оснащувати їх активними системами безпеки. Більш того, навіть…
 
 
 
А нові правила європейського рейтингу безпеки автомобілів Euro NCAP допускає присвоєння вищого балу – 5 зірок, тільки автомобілям з ESP.
 
На жаль, в Україні поки ще ніхто не висловлював подібних законодавчих ініціатив (якщо серед читачів цього блогу є депутати – дарую відмінну ідею для законопроекту). А в Європі, США та Австралії в цьому році набувають чинності вимоги обов’язкового оснащення автомобілів електронною системою стабілізації ESP®. Скоро в цих регіонах припинять випуск автомобілів без противобуксовочной системи, яка, як і ESP була розроблена і вперше випущена на ринок компанією Bosch.
 
Ситуація з іншим країнам наступна:
 
 
 
Виробники автомобілів також активно впроваджують ESP в автомобілі, правда, картина по різних країнах відрізняється:
 
 
 
Країни Євросоюзу поставили собі на найближчі роки такий план впровадження систем безпеки:
 
 
 
Росія також планує робити автомобілі безпечнішими вже в найближчі роки:
 
 
 
Компанія Bosch була піонером в системах безпеки автомобілів, почавши ще в 1978 році серійне виробництво систем ABS першого покоління. З тих пір кількість різних допоміжних систем і програм значно зросла.
 
 
 
 
У 2010 р. компанія Bosch почала серійне виробництво ABS і ESP® 9-го покоління. Їх відмітні риси — компактність, легка вага (ABS — 1,1 кг, ESP® — 1,6 кг) і гнучкість у використанні.
 
 
 
 
 
Системи побудовані на основі модульної технології, що дозволяє застосовувати їх в автомобілях різних класів.
 
 
 
Наступна таблиця, можливо, зайва для масового читача. Але для гурманів від інженерії вона розповість про потенціал допоміжних систем ESP нового покоління. В залежності від цінової категорії автомобіля виробники можуть розширювати функціонал ESP наступним чином:
 
 
 
Так, з урахуванням потреб країн Bosch пропонує рішення для моделей економ-класу, які раніше не оснащувалися активними системами безпеки. Це відкриває шлях до їх широкому поширенню в не дуже багатих країнах, що позитивно позначиться на рівні безпеки дорожнього руху і в нашій країні, в тому числі. Але для цього, повторюю, потрібні відповідні регламентуючі правила або бажання наших автовиробників. На жаль, поки що ні того, ні іншого у нас не спостерігається.
 
Навіть в сусідній Росії системами ABS і ESP® вже комплектується все більше моделей, хоча рівень оснащеності ними в 2010 р. залишався невисоким: частка оснащення системою ABS склала 57%, ESP® — 20%. Правда, автомобілі російського виробництва поки що тільки роблять перші кроки в сфері впровадження активних систем:
 
 
 
 
Перевірити ефективність ESP можна було на полігоні. На сухому асфальті – на Suzuki Swift. Спочатку заїзд з виключеною ESP, потім з працюючою:
 

 
 
Ще ефектніше експеримент виглядає на мокрій дорозі. Зверніть увагу – на колесах Opel Corsa є спеціальні жовті маркери. Видно як при відключеною ESP колеса блокуються:
 
 
 
При працюючій ESP блокування коліс не відбувається, а автомобіль рухається по траєкторії, яку обирає водій:
    
 
Можливість оснащення ABS автомобілів малого, міні-, компакт-класів була яскраво продемонстрована цим кумедним малюком:
 
 
Найпростіша версія нової ABS 9 покоління тепер серійно встановлюється на найдешевший у світі автомобіль Tata Nano вартістю 1700 Євро. Двоциліндровий двигун цього дива індійського автопрому причеплений ззаду біля вихлопної труби. Звук його роботи нагадує повоєнний мотоцикл…
 

 
 
 
Мініатюризація ABS відкрила шлях до масового використання її навіть у легких мотоциклах, що також істотно підвищить безпеку цих найменш захищених учасників дорожнього руху:
 
 
 
 
Ефективність мотоциклетних ABS продемонстрував спортсмен на спеціально обладнаному лапами безпеки мотоциклі. На першому відео – мотоцикл з відключеною ABS:
 

 
 
 

Допомога при загрозі зіткнення з автомобілем, що їде попереду

За даними досліджень, приблизно 16% аварій в Європі, 28% у США і 32% в Японії — це зіткнення з автомобілем, що їде попереду. Приблизно 4 з 5 таких ДТП відбувається з легковими автомобілями. Запобігти удар — завдання, з якою ефективно справляється передова розробка Bosch Превентивна Система Екстреного Гальмування (PEBS).

Зіткнення з попереду йде транспортним засобом зазвичай трапляються в результаті неуважності водія або через недооцінку ним критичної ситуації на дорозі.

 

Аварії подібного типу відбуваються як на міських вулицях, так і на трасах. Як правило, в місті такі зіткнення обходяться без людських жертв, тим не менш, часті травми спини і шиї, і пошкодження автомобілів. PEBS — це модульна технологія, заснована на використанні системи ESP®, радара і відеокамери. Вона попереджає водія про небезпеку зіткнення, допомагає при гальмуванні і повністю зупиняє автомобіль, якщо зіткнення неминуче.

 

 

Bosch розробила Превентивну Систему Екстреного Гальмування спеціально для аварійних ситуацій, що виникають при русі на низьких швидкостях до 30 км/ч. Якщо відстань до попереду автомобіля, що йде стає критичним, вона готується до можливого екстреного гальмування. Завдяки цьому у водія з’являються цінні секунди для того, щоб почати гальмування раніше. Якщо ж він не реагує і зіткнення неминуче, спрацьовує функція повного автоматичного гальмування.

 

У той же час Превентивна Система Екстреного Гальмування здатна ефективно допомогти і на швидкості вище 30 км/год, Коли відстань до попереду транспортного засобу стає критичним, спрацьовує Попередження про Можливе Зіткнення. Система оцінює відстань між автомобілями і подає звуковий та/або візуальний сигнали, потім включається дотикальне сповіщення (наприклад, різкий гальмівний поштовх, під час якого машина різко пригальмовує, що дозволяє активізувати увагу водія). Момент оповіщення залежить від дій водія, якщо він не діє, сигнал подається раніше. На цій стадії PEBS здатна знизити ймовірність зіткнення на 38%.
 
 
 
 
Разом з Системою Попередження про Можливе Зіткнення включається Система Допомоги при Екстреному Гальмуванні. Інформація від сенсорного радара використовується для розрахунку тиску на педаль гальма, необхідного для запобігання аварії. Якщо водій гальмує недостатньо, система посилює тиск. Система Допомоги при Екстреному Гальмуванні здатна знизити ймовірність зіткнення ще на 55%.
 
Якщо водій не реагує на часткове гальмування автомобіля і зіткнення з автомобілем, що йде попереду транспортом стає неминучим, спрацьовує функція Автоматичного Екстреного Гальмування. Вона повністю зупиняє автомобіль, щоб знизити швидкість у момент удару і зменшити наслідки аварії. Зниження швидкості в момент зіткнення оцінюється в межах 25-55%. Автоматичне Екстрене Гальмування може знизити ймовірність зіткнення на 72%.
 
 
 
Превентивна Система Екстреного Гальмування — дієвий спосіб скоротити число жертв в результаті ДТП. У країнах ЄС установка передових Систем Екстреного Гальмування для автомобілів класу M2, M3, N2 і N3 стане обов’язковою вже до листопада 2015 р.
 
Bosch почала серійне виробництво Превентивної Системи Екстреного Гальмування в 2010 р. Випуск модифікації, що спрацьовує на низьких швидкостях, планується в 2011 р.
 
Випробування проводяться на спеціально обладнаному пікапі з імітатором автомобіля:
 

 
Інженери Bosch не пускали за кермо експериментальних автомобілів журналістів. Небезпечно все-таки… Але самі охоче демонстрували роботу системи і розповідали про неї:
 

 
 
 
Для роботи активних систем безпеки автомобіль необхідно озброювати радарами та відеокамерами. Компанія Bosch також може пишатися своїм лідируючим в світі становищем в області розробки і виробництва таких датчиків. Компіляція інформації з таких пристроїв підвищує точність вимірів і, відповідно, безпеку автомобіля.
 
 

Автопілот

 
«Протягом наступних 20 років, — каже Бор, — технічні інновації дозволять втілити в реальність повністю автоматичне керування автомобілів». На його думку, ключ до цього лежить у розвитку допоміжних систем для водія. У компанії Bosch понад 600 інженерів працюють над створенням таких систем. Але автоматичне керування автомобілями спочатку буде застосовуватися лише в окремих ситуаціях, таких як паркування та рух типу «старт-стоп», наприклад, в пробках і тягучках. Але наступні покоління автомобілів будуть оснащені системами, які зможуть працювати і на високих швидкостях. Автоматичне керування транспортним засобом буде впроваджуватися поступово.
 
 
 
Можливо, цього поки що не можна говорити, але найвідоміша в світі розробка в цьому напрямку – це теж спільний проект компаній Bosch і Google. Разом вони створюють автомобіль, який за останні два роки по закритим і навіть відкритим! дорогами США наїздив вже багато миль.. без водія. Хто дивиться Перший автомобільний телеканал або Discovery, той в курсі.
 
 
 
 

Інтернет та розваги

 
Крім описаних вище розробок у Bosch також працюють над ботовыми системами розваг та навігації. Вірніше, над тим, у що вони перетворяться в найближчому майбутньому. Навіть девіз цього напрямку Bosch звучить приблизно так: «Інтернет в автомобілі або автомобіль в інтернеті?»
 
Інтернет буде не просто обов’язковою на борту автомобіля. Автомобілі самі стануть частиною хмарної системи нового інтернету, вони будуть спілкуватися один з одним, повідомляти дорожню обстановку, місце та параметри руху. Загалом, у найближчому майбутньому все зміниться. Але це вже інша історія..
 

Як підсумок, хочу звернути увагу всіх, хто планує покупку автомобіля. Серед всіляких опцій і пакетів обов’язково виділіть для себе системи безпеки і, при можливості, не економте на них. Краще зекономити на чомусь іншому.

 
 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *